28 september, 2010

åter på HiG..


Fotograf: Elena

Idag har jag mest slöat här nere på skolan medans de riktiga eleverna haft lektion. Jag hittade första Akira boken som jag började läsa och verkligen kom in i. Jag vet inte varför jag inte har gett den mangan en chans tidigare, jag gillar ju att ha riktigt stora volymer framför mig att läsa och har inget emot den snygga realistiska stilen som den är tecknad med. Det är alltid lika nedslående som inspirerande att läsa en så stark serie. Jag känner mig hoppfull och glad för jag ser vad mediet kan prestera med riktigt snygga teckningar, smart bildberättande och en intressant story. Men jag ser också hur ofantligt långt jag har kvar för att ens nå upp till 1% av den kvalitén. Positiva dagar blir man peppad och negativa blir man tröstlös, men det är en bra dag idag!

Efter ett tips från Martin så kollade jag in ett blogginlägg om gamla atombombssäkra bunkrar i Stockholmsområdet på den här bloggen. Riktigt intressant läsning och bilder som får en att undra var mer de här hemliga utrymmena finns någonstans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar