13 maj, 2010

Illustration till Högskoletidningen

Efter den underbara releasefesten för Comic Royale #4 som var på Café Spegeln i Gävle igår så sitter jag nu i min kostym och färglägger i skolan. Egentligen hade jag tänkt göra fler speedpaintings efter att jag var klar med Gun and badge-bilden, men efter att ha fått en förfrågan att göra en illustration till en text för skoltidningen här på Högskolan i Gävle så beslutade jag att göra det istället och slänga in det i projektarbetet. Texten handlar om att våga träffa nya människor i alla åldrar och program när man börjar som ny elev på högskolan så det kändes bra att göra någonting med många olika människor. Det blir cell-shading på den här bilden med för att spara tid och för att utveckla mig mer inom den tekniken!

Här är skissen i blyerts

Här är den tuschade bilden som jag håller på och färglägger i denna stund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar