10 maj, 2011

Small Press Expo / SPX11 Lördagen

SPX11 var seriemässan som hölls på Kulturhuset i Stockholm nu i helgen, och marknaden var öppen 7-8 maj. Här tänkte jag lägga upp foton som jag har tagit under SPX tillsammans med lite medföljande bildtext.
Arrangörerna börjar förbereda sig på morgonen, det är lugnet före stormen.

Första rummet på mässan.

Jennie och Gabbi har även de gått Serie- och Bildberättarprogrammet och säljer bland annat artbooks och fanzines.

Olov, som varit med och jobbat på Kioskvältare, är förväntansfull för vad helgen skall ge!
Diana, Fanny och David har alla medverkat i antologin Swedish Comic Sin 2.

Tom, Kalle och Fyffe säljer bland annat fantastiska serier och psykadeliska samlarkort.

Skaparen av serien Scott Pilgrim (som även blivit film och spel) Bryan Lee O'Malley signerar på SF-bokhandeln!

Eftersom Scott Pilgrim är en sjukt bra serie så var jag självklart där och fick min volym 1 signerad!

Rockys skapare Martin Kellerman (vänster) var där och pratade om sitt skapande och inspiration.

Två av de tre upphovsmännen till JAGET, Calle och Rickard, visade upp sin kulturella statement. (Martin ej i bild)

Erik, skaparen av fanzine som Anstalt och sin artbook For the love of Lovecraft, virrade runt helt förbluffad på mässan.

Stef, Yvette och ? satt vid Snyggbordet.

Stef visar stolt upp bordet!

Det stora rummet på SPX11!

I hörnet skymtas Comic Royale och deras bord!

Glada säljare av de mest fantastiska serier! Här säljs till exempel storheter som Comic Royale och Kioskvältare #1 & #2!

Olov och Mirre är fast beslutna att sälja allt. ALLT!

I nästa inlägg kommer såklart bilder från söndagen, stay tuned!


(Om du är med på nån bild och vill att jag lägger till namn/website, kontakta mig bara så fixas det!)
Follow Efraims Tecknarblogg

5 kommentarer:

  1. Haha - Mirre ser ut som om hon tänker slå folk på käften om dom inte köper Kioskvältare #2! XD

    SvaraRadera
  2. HÄRLIGT! :D Skitsoliga och somriga bilder, trots den innesittande och kvava verkligheten de skildrar! :) Din journalistik uppskattas varmt, Efraim! ;)

    SvaraRadera
  3. Där var jag i lördags! :-D
    Jag & min sambo letade efter dig men sedan fastnade vi framför en kille som målade zombie-porträtter, självklart blev jag avritad!

    SvaraRadera
  4. Anna: Gissa varför vi sålde slut? :D
    Erik: Nu har det kommit fler! Tack så mycket för de varma orden!
    Sunshine: Askul att ni ville hitta mig i alla fall! Jag var lite överallt och satt aldrig vid bordet och sålde så jag var rätt svår att få tag på för alla :P

    SvaraRadera