04 april, 2011

Skisspaus 051 - Coriolis


En skiss till en rollspelskaraktär i science-fiction världen Coriolis.

Jag har varit i Gävle, hunnit rita lite och träffa många härliga serietecknare igen, men nu är jag tillbaks i Halmstad och vardagen kallar. Det är rätt mycket som ska klämmas in när jobbet är slut efter 18 på vardagarna; illustrationsjobb, ny hemsida, heltidsdistanskurs på Gotlands Högskola och körkort. Sen ska man väl hinna vila lite om man inte vill ha en hjärtinfark innan 23. Målet med bloggen är fortfarande att lägga upp en bild per dag, men det brister ibland. Sen har jag omedvetet höjt kraven på bilderna, jag lägger inte upp de allra enklaste skisserna, och jobbar igenom med textur och ljussättning på många bilder. Kanske är det bara en trend jag är inne i men jag tycker det blir fint.

Follow Efraims Tecknarblogg

3 kommentarer:

  1. Han är en hård stjärnsheriff, det ser jag!
    RYMDLÄCKERT!

    SvaraRadera
  2. Episkt! Gillar hans gång, ser hot- och fartfyllt ut. Gillar också att du gjort all miljö med svagare penslar, även fast det är ganska abstrakt får man ett bra nys om världen och atmosfären.
    Texturer verkar spännande, tror man kan hitta på mycket som man själv inte hade väntat sig med dem.

    SvaraRadera
  3. Hullingen: Tack, vad rymdsnäll du är! :P

    Olov: Benen är nog det som jag tycker ser lite skumt ut, men funkar ok. Jag hade ju gjort själva karaktären i blyerts så bakgrunden var mest för att förstärka och sätta lite stämning. Texturer kan verkligen vara bra för att ge atmosfär! Jag antar att jag får vara lite försiktig så jag inte tröttnar, men de ger lite extra krydda åt många skisser!

    SvaraRadera