16 februari, 2011

Speedpainting + Fantastiskt länktips

Här är en speedpainting jag gjort till min kurs Concept Art. Just till de här var temat fritt för att känna sig fram lite men jag inspirerades ändå av huvuduppgiften i kursen som är att arbeta runt konceptet till ett Sci-Fi spel. Det var riktigt roligt att komma igång med speedpainting igen! Det är befriande att bara kladda fram en bild som man inte alls vet vad den ska innehålla, och sedan under arbetets gång måla in nya saker för att till slut färdigställa bilden. Tid: ca 70 minuter, gjord i Photoshop.

[Klicka för att förstora]


Länktipset är kanske mest fantastiskt för de som arbetar med färg digitalt. En slags färghjul med många inställningar och möjlighet att importera direkt till en ny palett i Photoshop.

Follow Efraims Tecknarblogg

5 kommentarer:

  1. Alltså, det är typ sånt här du ska göra. JÄVLAR vad bra.

    SvaraRadera
  2. Åh, concept art! Vad roligt! Snygg bild också :)

    SvaraRadera
  3. Tack! :D Ja digitalt målande är verkligen något jag vill utveckla, möjligheterna är oändliga känns det som!

    SvaraRadera
  4. Läcker och förmodligen extremt användbar kurs!

    SvaraRadera
  5. Tack! Ja jag känner verkligen det, därför jag pluggar fast det blir mer än 200% plugg och jobb ihop om jag inte räknar egna firman :D

    SvaraRadera