13 januari, 2011

Skisspaus 020

Den här gubben känns på nåt sätt så väldigt engelsk, som om han vore en mindre roll i någon brittisk såpa. Det känns lite som att jag har sett honom någonstans men kan inte komma ihåg var, kanske har jag omedvetet tecknat likt någon som jag inte riktigt kommer ihåg! Jag är i alla fall nöjd med skissen, karaktären känns som en keeper att ha till någon framtida serie. Jag vill inte veta vad som händer om man kliver på hans fint ansade gräsmatta i den lilla engelska byn! Hmm.. kanske kan sälja in honom till Morden i Midsumer! :D

Idag åker jag upp till Gävle och besöker världens underbaraste tjej, så jag får se om det blir några skisspauser i helgen!
Follow Efraims Tecknarblogg

1 kommentar:

  1. haha! Verkligen typisk excentrisk Tweed-gubbe från typ Emmerdale :)

    SvaraRadera