09 januari, 2011

Mitt första illustrationsjobb - klart!

I höstas gjorde jag mitt första professionella illustrationsjobb. Det var en framsida i färg samt bilder i gråskala till ett projekt ämnat för kyrkans barn- och ungdomsverksamhet. Just nu håller jag på med en slags fortsättning på projektet, men sånghäftet som jag illustrerat till är färdigställt. Jag har inte ett eget exepmplar att visa ännu så jag lägger upp ett skärmutklipp från förlagets hemsida och en lite större bild på min illustration till framsidan.




Follow Efraims Tecknarblogg

5 kommentarer:

  1. Åh, riktigt snyggt! :D Två tummar upp!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det är jättekul, och bara på det har jag lärt mig jättemycket om eget företag. Skönt att göra lite mer nu där jag kan oroa mig mindre för fakturor och sånt och fokusera mer bara på ritandet!

    SvaraRadera
  3. Tjusigt! Minns när du tecknade denna - kul att se den i action så att säga! :D

    SvaraRadera
  4. Ja du har varit med under uppväxten Calle! :D

    SvaraRadera
  5. Wow! Hittade hit av en slump. Vad duktig du är!

    SvaraRadera