18 maj, 2010

Skräck på många nivåer

Senaste dagarna har skräck varit på tapeten för mig, och då menar jag inte bara att jag kanske måste betala omtapetsering när jag flyttar. Jag håller på och läser John Ajvide Lindqvists senaste bok - Lilla stjärna. Jag vet inte någon som skriver så bra svensk skräck, eller internationell för den delen. Jag har läst lite över halva boken ännu men jag rekommenderar den starkt, och har man inte läst någon av hans andra böcker bör man snarast göra det!

Jag har även idag fått mitt Alan Wake och hunnit spela någon timme. Det här verkar riktigt lovande! Eftersom jag är mitt uppe i att kolla igenom Twin Peaks kunde jag inte undgå att det är Normas diner man har tagit och mer eller mindre lagt in i spelets början. Till och med servetthållarna är likadana som i Twin Peaks, jag är mållös! 

Sist men inte minst så har jag gjort ännu en speedpainting till mitt projektarbete. Denna gång tog det ca 45 minuter eftersom jag beslutade att måla in mannen när jag nästan var klar, men jag tycker redan att jag har lärt mig massor från den förra bilden! Motivet är lite löst inspirerat av just Alan Wake.


1 kommentar:

  1. Damn, jag visste inte att han släppt en ny bok. Den måste jag inhandla så snart som möjligt.

    SvaraRadera